OM OS

Her kan du finde mange gode og nyttige informationer om alt fra kontingent og kommende arrangementer i klubben til vores pølsesalg på Brøndby Stadion, læse om vores årlige succesfulde håndboldskole og se billeder fra årsfester, stævner og meget mere.

Om Brøndby Håndboldklub

Hos os i Brøndby Håndboldklub danner det sociale aspekt og sammenholdet rammerne for en klub, som lægger vægt på at være et ‘rart sted at være’. Aktivering og forældreinddragelse er i højsædet, hvilket har resulteret i, at vi har rigtig mange frivillige trænere, pølsesælgere, ledere og ikke mindst Støtteforeningen, som driver Cafeen i Stadionhal 1.

Vores målsætning

Brøndby Håndbold klub vil stræbe efter at blive en af de førende klubber på Vestegnen. Vi vil være med til at præge udviklingen i håndboldverdenen, og være en attraktiv klub med fokus på både sportslig og social udvikling, og vi har viljen til at arbejde målrettet på at gøre klubben synlig. Vi er en klub med fokus på klubliv og gode resultater.

Historie

Brøndby Håndbold Klub har hjemsted i Brøndby Kommune. Klubben blev stiftet d. 27. juni 1983, hvor de to klubber Brøndby Håndbold Klub og Schneekloth Håndbold Klub blev lagt sammen til en klub. Navnet var nu Brøndby-Schneekloth Håndboldklub. Brøndby-Schneekloth Håndboldklub fik hjemmebane i Schneeklothhallen. Tidligere har Brøndby Håndbold haft hjemmebane og klublokale på Nørregårdsskolen.

BHK en bredde- og eliteklub

De seneste 15 år har klubben været i rivende udvikling både på medlemssiden og på resultatsiden. Vi er i dag ca. 230 medlemmer fordelt på 16 hold, lige fra minimix til oldboys. På resultatsiden har vi også haft stor fremgang gennem årene. I løbet af de sidste 4-5 år har vi haft ungdomshold i 1. og 2. division, og vi satser til stadighed på, at vi i fremtiden kan fodre vores seniorhold med talenter af egen avl. Derfor uddanner vi også løbende vores trænere, så de kan blive bedre og skabe bedre rammer for spillerne.

De Frivillige

For Brøndby Håndboldklub ligesom for så mange andre sportsforeninger er ‘de frivillige’ en yderst vigtig ressource for at vores klub kan fungere. Især vores ungdomsafdeling nyder godt af de mange frivillige træneres, ledere og forældres arbejde. Langt hovedparten af klubbens ledelse og trænere har en mangeårig tilknytning til klubben.

Støtteforeningen B.H.K's Venner

Støtteforeningen B.H.K’s Venner blev stiftet den 13. april 2000 med det formål at yde støtte til klubbens ungdom. Støtteforeningen arrangerer hvert år forskellige arrangementer for klubbens medlemmer og deres familier og venner. Støtten driver Cafeen i Stadionhal 1. Læs mere om Støtten’s arbejde, hvordan du kan hjælpe og hvordan du kan søge støtte til kontingent, stævneudgifter mv.

Det Sportslige

I vinterhalvåret fra oktober til marts spilles turneringskampe. Alle hold spiller i Håndbold Region Øst’s (HRØ) turneringer, og seniorer er også tilmeldt landspokalturneringer og serie cup, mens ungdomsholdene er tilmeldt Pokalturneringen. Turneringskampe spilles som regel på søndage. På de søndage, hvor vores hold spiller på hjemmebane i Stadionhal 1 er der masser af liv i hallen fra tidlig morgen til sen aften. Vi bestræber os på at skabe en god stemning for klubbens medlemmer og deres modstandere og vi går ind for fair play. Udover deltagelsen i vinterturneringen, som er den primære turnering, deltager alle hold desuden i forskellige stævner i løbet af året.

Brøndby Håndboldklub har en af de største ungdomsafdelinger på Vestegnen.